I am noobish and I don´t know anything about UVmapping. There was good tutorial somewhere, but I have lost it. It teached how to make a can(Coca cola or pepsi, i don´t remember) And my biggest problem(from finnish people ´cause I can not write english so well):
Elikkä olen huomannut että täällä on paljon suomalaisia joten uskallauiduin kirjoittamaan viestin suomeksi. Eli miten voisin tehdö hienon tekstuurin blender-työlleni ja eniten minua harmittaa kun en tiedä voiko blenderillä tehdä tkstuuria facettain(en tiedä miten suomentaisiin face-sanan) että niinkuin joka facessa olisi vaikka eri tekstuuri/väri.
Kiitän!
thanks!
tack ska du ha!
kiitos, mutta kone valittaa että error, cannot perform in editmode tai jotain… siis kun olin valinnut halutun textuurin. Saako texture olla .jpg-muodossa?
Elikkä
vasempaan ikkunaan täytyy olla valittuna ‘UV Face Selected’- MODE, keltaisella rinkulla merkitystä valikosta.
Tässä ikkunassa valitaan objektista teksturoitavat pinnat/pinta.
Oikeaan ikkunaan taasen punaisella rinkulalla merkitystä valikosta UV/Image Editor- WINDOW TYPE.
Tässä ikkunassa valitaan tekstuuri ja sovitetaan se valitulle pinnalle/pinnoille tarpeen mukaan.
Muistaakseni ainakin jpg, png, tga ja bmp formaatit kelpaavat.
voe hertsileijaa, nyt minä sain ne näkymään ja pintojen texturet näkyvät object-modessa mutta kun painan renderiä niin kuvassa on tavallinen cube… onko mahdollisuutta saada ne näkymään lopputuloksessa?