Veins, roots, digital scape, network, lightning, nerves

Last year I was diagnosed a rare and peculiar vein malformation.
I had that malformation at birth. It is totally invisible to the normal eye,
but has had and has very adverse effects on my circulatory system.
By example, I can’t stay quiet for long, nor can I stand up for long.
And my blood gets mixed up, giving me strange pressure problems.

Decades after, I finally understand why so many things where so different for me.
In kindergarten, I used to ask to lay down, just like that, for no apparent reason.
This is the first time I publically publish something about it. So I made this digital artwork.
Always remember, what looses you, saves you. And what saves you, looses you.
We all have to die from something, at least I know I will die a happy artist.

4 Likes

lo siento por tu enfermedad, pero moriras feliz no necesariamente por eso, puede haber muchas otras causas de muerte, pero no te preocupes por eso ahora, vive la vida y se feliz como un artista y por lo que eres :smiley:

1 Like

Gracias por tu apoyo. Si, por suerte ya me dedico a lo que me apasiona desde niño, el 3D y más. Pero para apreciar la ironía de la vida, de niño me subía al tronco de los arboles, a pura fuerza de brazos y piernas. Además desde niño siempre pasaba horas en la compu. Eso termino de amolar mis piernas y mi espalda de manera muy temprana, ya que la malformación que tengo impidió que se desarrollaran bien mis huesos. No es exactamente una enfermedad, pero un padecer que siempre me estuvo cambiando la vida por no poder aguantar dolores que ni sabia de donde provenían. Ahora que se de donde viene, a vivir! como dices, ya que justamente siempre tendré esa peculiar urgencia interna, esa misma que me destruyo y que me construye.

1 Like

Interesting, i like it a lot :slight_smile:

1 Like

Thanks. It’s a kind of modern tree of life Ying Yang