Police Frigate WIP

Doing some rendering for a friend’s senior film project. Scene calls for “smaller police frigates”. This is what I have come with. Still looking for better engine glow. Anyway to do volumetric lighting like in MAX. Anyone have any other ideas on creating realistic engine glow for space ships?

These are designed to be lower ply models. One reason is to keep rendering times down, the other is possible use in GameBlender later on.

Render version, 2.23 on OSX
Computer Used: 14.1" iBook (G3 700, 256MB ram, 16Mb ATI vid card)

This is my first modelling job in Blender.

Basic views
Eglow test renderings

ähhh, sag mal, wie gross sind die Dateien eigentlich? Da sie png’s sind, dachte ich mir gleich, dass sie ganz schön gross sein müssen. versuch die bilder als jpg’s mit einer höheren Kopmpression zu speichern. das hätte mein 56k modem lieber… :smiley:

Ich habe einen problem mit Jpeg und OSX. Blender für OSX ist ein Beta version. Die fotos war in TGA und über 900k pro Bilder. Ich habe ein schnell umwandlung mit Fireworks zu PNG gemacht.

Englisch ist meine este Sprache und meine Deutsch ist nicht perfect. Ich bin Austauschstudent aus der USA. Ich kann Niederländich verstehen. :o

Mmmm…

model is very basic…

textures are very basic…

With some work It will become a nice ship :slight_smile:

Stefano

Why it’s a WIP :smiley: