This is mainly aimed to swedish users so I’ll go on in swedish from here on (if that’s ok, please tell me if it’s not):
Jag (och antagligen en hel del andra också) har länge velat ha en blendercomunity i sverige. Jag säger inte att jag inte gillar elysiun (för jag spenderar minst två timmar per dag här ) , men nu när blender växer så snabbt som det gör kommer det många nya användare och medlemsantalet börjar bli rätt stort här. Jag är av åsikten att en liten comunity oftast är trevligare (det är faktiskt trots allt comunityn som är det absoult bästa med blender) och att en liten svensk version skulle vara alderles utmärkt.
Sedan sulle det även vara väldigt kul att få träffa lite andra blenderheads på riktigt och jag tror att en svensk blenderkonferans inte skulle vara långt borta om ngon bara tog tag i det. Det finns en hel drös av folk som är otroligt skickliga och som jag tror skulle kunna bidra med en del.
En ganska stor del av användarna här är faktiskt svenskar och jag tycker att det är dåligt att vi inte har mer sammarbete.
Det här är främst för att se om intresset finns, men jag skulle själv vara villig att lägga en del tid i att göra verklighet av dessa drömar. Jag kan dock inte göra det själv, det krävs att fler engagerar sig.